E-postalarda adı Geçen CC ve BCC Nedir? Ne İşe Yarar?
E-posta yazarken gönderene ait e-posta adresini yazabileceğimiz bir adres çubuğu verilir. İnsanlar bir e-posta göndereceği zaman tüm adresleri arka arkaya bu adres çubuğuna yazmayı tercih ederler ancak bu yöntem her zaman doğru olmayabilir. Bunun için kullanılan CC (Carbon Copy) ve BCC (Blind Carbon Copy) adres çubukları da var ancak bu yöntem nasıl ve ne zaman kullanılıyor aktarmaya çalışalım.
CC (Carbon Copy) Nedir?
Carbon Copy yani CC ibaresi e-posta alışverişlerinde kullanılan bir tabirdir, Türkçe karşılığı ise Karbon Kopyadır. Alıcının E-posta adresini yazdığımız çubuğun sonunda bir buton olarak bulunur o butona basılırsa CC şeklinde bir adres satırı daha açılır.
CC Hangi Durumlarda Kullanılır?
CC adres çubuğuna eklenen adresler, e-postanın bir kopyasının bu ilgili kişilere gönderilmesini sağlar. Genelde iletinin asıl muhatabından ayrı, konuyla ilgili bilgi verilmesi gereken bir üst amir veya konuyla ilgili bilgi sahibi olması gereken yetkililere de bir kopyasının gönderilmesi için kullanılıyor. Bu adres çubuğuna yazılan adresleri asıl alıcı da görebilir. İş dünyasında özellikle takım çalışması yapıldığı durumlarda bu yöntem kullanılarak ileti gönderilir.
BCC (Blind Carbon Copy) Nedir?
Blind Carbon Copy yani BCC ibaresi de tıpkı CC gibi ayrı bir adres çubuğudur. Görünmez Karbon Kopya olarak Türkçeleştirilebilir. BCC adres çubuğu da ilgili veya yetkili diğer kişilerin e-posta adreslerini yazacağımız bir adres çubuğudur. Yine aynı şekilde genelde gönderim sağlayacağınız kişinin adres çubuğunun sonunda bir buton halinde bulunur aynı CC gibi yeni bir adres çubuğu olarak açılır.
BCC Hangi Durumlarda Kullanılır?
BCC (Blind Carbon Copy) asıl alıcının, e-postanın kopyasının kimlere gittiğinin görülmesini istemediğiniz durumlarda kullanılır. Bu durum da genelde konuyla ilgili bilgi verilmesi gereken kişilerin iletiyi görmesini sağlar ancak asıl alıcı bu kişilerin kim olduğunu bilmez ve bir kopyasının başkalarına iletildiğini göremez.
Gizlilik gereken durumlarda bu yöntem kullanılır. Bunun yanında Marketing (reklam) çalışmalarında toplu gönderilen bir e-postanın kimlere gönderildiğini diğer alıcıların görmesini engellemeye de yarar. Bu bilgiler ışığında iletilerinizi bu kurallara dikkat ederek göndermeniz size daha profesyonel bir izlenim kazandıracaktır.