Yapay Zeka Chat GPT ve E-posta Uygulamaları

Yapay zeka ve Big Data (Büyük Veri) kullanımı ile oluşturulan Chat Robotları (Chatbot) birçok farklı alanda kullanılmaya başlandı. Bunu önceleri sadece Chat uygulamalarında gördük ancak şimdi e-posta kullanımında da yaygın olarak kullanılmaya başlandığını gözlemliyoruz.
İsterseniz şimdi “E-posta uygulamalarında yapay zekayı nasıl kullanabilirsiniz ve kullanım şekilleri nelerdir?” sorularına yanıt vermeye çalışalım.

Yapay Zeka ve Chat GPT Nedir?

Yapay zeka uzun zamandır tartışılan ve çeşitli şekillerde yıllardır kullanılan, kendi kullanımına açılan veri üzerinden yorumlama ve tamamlama gerçekleştiren programlardır diyebiliriz. Affınıza sığınarak bu gelişmelerin hayatımıza ne kadar sürede entegre olduğunu anlatmak istiyorum size. Fazla zamanınızı almadan konuyu özetleyeyim.

Kendi adıma yapay zeka ile ilk olarak bundan 20 yıl önceki cep telefonlarının eski klavyelerini kullanarak SMS yazarken tanıştım. Eskiler bilir, tam bir klavye takımı olmayan eski telefonların tuş takımında rakamlar üzerindeki harf gruplarını tek tek harf seçerek kelimeler oluşturulup metinler yazılıyordu. Allahtan SMSler 160 karakterle sınırlıydı da kısa ve öz yazmak zorundaydık.

Z kuşağı bu günlerde neler çektiğimizi bir görseydi keşke. Aslında böylesi bir tuş takımıyla metin oluşturmak gerçekten çok zahmetli bir işti. Çok sık mesajlaşan insanlar bunu çok hızlı bir şekilde kullanabiliyordu ancak bir süre sonra bunu kolaylaştıran bir yöntem belirlendi. 

tuslu telefon klavye takimi

Bu işleme göre klavyede her tuşta ilgili harfi aramak yerine sadece birer defa basarak oluşturulan kelimeler otomatik bir şekilde tamamlanıyor ve sık kullandığınız kelimeleri de sisteme kaydetme şansı tanınıyordu. Böylece her harfi bulmak için normal sırasına göre tıklama yapmaya gerek kalmadan sadece ilgili harfin bulunduğu tuşlara birer kere basmak kelimeyi oluşturmaya yeterliydi.

Şuan geldiğimiz aşamaya bakınca teknolojinin hayatımıza ne kadar hızlı entegre olup kolaylıklar sağladığına şahit olduk. Örneğin Google arama motoru biz daha cümlemizi tamamlamadan Did You Mean? ( Bunu mu demek istediniz?) diyebiliyordu.

Özetle yapay zeka böyle bir şey, kullanımına sunduğunuz veri girdisini derleyerek onun üzerinden size istediğiniz yanıtı veya sonucu verebiliyor. Şuan Big Data (Büyük Veri) olarak tabir edilen şey, tüm dünyadaki bilgi internet sistemi üzerinde kaydedilip yapay zeka tarafından kullanılmasına müsade ediliyor.  

Arama motorları da buna benzer bir işlev görüyor. Sizin ne istediğinizi anlıyor, coğrafik bölgenize, dilinize, ırkınıza ve daha önceden yaptığınız aramalara bakarak ilgi alanlarınıza uygun sonuçlar sunmaya çalışıyor. Bunun yanında Google Translate gibi uygulamalar anlık çeviri konusunda oldukça başarılı sonuçlar vermeye başladı.

Generative Pre-trained Transformer 3 nam-ı diğer GPT3 bu alanda öne çıkmış ilk yapay zeka uygulamalarından biri ve OpenAI şirketi tarafından geliştirilen bir yapay zeka aracıdır. Bu alandaki en çok bilinen ve projenin başlangıcında Elon Musk’ın da katkısı olan bu araç şimdi çeşitli alanlarda kullanılmaya başlandı.

yapay zeka e posta kullanimi

Yapay Zekanın Kullanım Alanları

NLP (Natural Language Processing) DL (Deep Learning) ve ML (Machine Learning) gibi disiplinler sayesinde yapay zeka günümüzde en çok dil işleme amacıyla kullanılıyor. Chatbot denilen uygulamalar ve otomatik yanıt sistemlerinde çok sık kullanılan yöntemler haline geldi. En sık kullanılan sektörler ise iletişim alanlarındaki iş alanları oldu. Yapay zekanın kullanıldığı alanlar;

  • Kişisel Sesli asistanlar (Siri, Google Asistan vb)
  • Dil Çevirileri (Google Translate, Yandex Çeviri vb)
  • Navigasyon Uygulamaları (Google Haritalar, Yandex Navigasyon)
  • E-Ticaret Sistemleri
  • Sağlık Sistemleri
  • Bankacılık Sistemleri (Bankacılık Uygulamaları Asistanları)
  • Sosyal Güvenlik Uygulamaları
  • İletişim Gereken Tüm Alanlar  
  • Müzik Uygulamaları (Spotify, Deezer, Youtube Music)
  • Dizi Film Uygulamaları (Netflix Disney Plus Amazon Prime)

E-posta Uygulamalarında Chat GPT veya Yapay Zeka Kullanımı

Çok farklı alanlarda kullanılan bu sistemler artık E-posta sistemlerinde de kullanılmaya başlandı. Bunun öncülüğünü Google Gmail içinde kullanmaya başladı. Google, ChatGPT ile yapmış olduğu işbirliği sayesinde e-posta sistemlerinde yapay zekayı entegre etti. 

E-posta Sistemlerinde Yapay Zeka Nasıl Kullanılabilir?

E-posta da bir iletişim aracıdır ve ilk dijital iletişim ürünlerinden biridir. O zamandan günümüze yaşanan onca gelişmeye rağmen e-posta ihtiyacı bitmedi ve kullanılmaya devam edecek gibi görünüyor. Peki Yapay zekayı e-posta sistemlerinde hangi amaçla kullanabiliriz?

  • Otomatik Yanıt
  • Karşılama
  • Metin Düzenleme ve Oluşturma
  • Dil Çevirisi

ChatGPT ve Otomatik Yanıt

Hali hazırda kullanılan bu sistem işletmelerin hafta tatilinde veya mesai dışı saatlerde çalışanlara ulaşan e-postalara otomatik bir yanıt ile çalışma saatlerinde dönüş yapılacağına dair içerikle yanıt verir. İletişime geçmeye çalışan kişilere ne zaman dönüş yapılacağına dair bir fikir veren bu uygulama uzun zamandır kullanılıyor. Ancak ChatGPT bu aşamada çok daha profesyonel bir otomatik yanıt oluşturabiliyor.

chat bot e posta

ChatGPT ve Karşılama

Bir sisteme atılan e-postalar belirli bir aşamaya kadar chatbot tarafından yanıtlanır ve sistemin karşılayamayacağı talepler gerçek kullanıcılara devredilir. Bu sayede çalışanların iş yükü azalır ve bu sayede kazanılan zaman daha verimli alanlarda kullanılır.

ChatGPT ile Metin Düzenleme ve Oluşturma

Bu özelliğin ileride çok sık kullanılacağına inanıyorum. Bir e-posta oluştururken kullanılacak dil iletişim açısından büyük önem arz eder. Böyle bir yapay zeka uygulamasında oluşturduğunuz metin elden geçirilip düzenlenir ve gerçek bir yazı dili haline getirilir. Yapay zeka özetle ne anlatmak istediğinizi anlar ve bir yazar edasıyla cümlelerinizi sizin adınıza oluşturur.

ChatGPT ve Dil Çevirisi

E-posta iletişimi sadece kendi dilinizi kullanan kişilerle gerçekleşmeyebiliyor. Özellikle ithalat ve ihracat işi yapan işletmeler, iletişim departmanlarında yabancı dil bilen çalışanlar ile iş yürütmeye çalışıyorlar. Yapay zeka ile çeviri sistemleri işte tam bu aşamada yardımcı olabilecek bir yapıdır. Yazdığınız iletinin içeriğini alıcının konuştuğu dile çevirmek böyle uygulamalar ile kolaylıkla yapılabilir.

Özet

Yapay zeka, yakın gelecekte her alanda bize yardımcı olacak. Hayatımızın içinde yer alıp işimizi kolaylaştıracak uygulamaları kısa zaman sonra hayatın her alanında görebileceğimize inanıyorum. Elimizde tuttuğumuz akıllı telefon ve internet teknolojisi sayesinde bu işi topluma yaymak da oldukça kolay. Hangi ürünün hangi markette daha ucuz olduğunu bulmak, günlük rutininiz ve alışkanlıklarınıza bağlı öneriler sunmanın yanında, daha etkin bir şekilde sağlık sorunlarınızın önceden tespit edilmesini sağlamak, müzik, resim ve sanat geliştirmek gibi bir çok alanda yapay zekanın parmağı olacaktır. 

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu