ProMail Hesabının eM Client İle POP3 Kurulumu
Bu içerikte eM Client Mail istemcisine ProMail® kurumsal e-posta hesabınızın POP3 protokolüyle nasıl kurulacağını anlatacağız.
Hatırlatma: POP3 protokolü ile kurulumda, gelen e-postalar sadece kurulum yaptığınız cihaza indirilir ve sunucu üzerinden silinir. Eğer gelen e-postaları birden fazla cihazda eş zamanlı kullanmak istiyorsanız IMAP protokolü ile kurulum yapmalısınız.
Daha önce eM Client uygulamasını bilgisayarınıza kurmadıysanız buradan indirip kurabilirsiniz. Kurulum sonrasında eM Client uygulaması açılır.
- 1. Adım; Eğer daha önce eM-Client mail istemcisini bilgisayarınıza kurduysanız Menü bölümünde Accounts seçeneğine tıklayın.
- 2. Adım; Eğer uygulamayı kurduktan sonra ilk defa açıyorsanız Yeni Hesap sayfası açılacaktır. Posta alanına tıklayın ve Diğer seçeneği seçin. Sonrasında İleri butonuna tıklayın.
- 3. Adım; Gelen sayfada Email address satırına POP3 kurulumu yapmak istediğiniz e-posta adresini yazın ve İleri butonuna tıklayın.
4. Adım; Gelen sunucu sayfasında POP3 seçin.
- Server address bölümünde Gelen sunucu satırına nano.promail.com.tr yazın.
- Authentication bölümünde Kullanıcı adı isim@domain.uzantı formatında olmalıdır. Parola satırına e-posta adresinin şifresi yazın. Eğer şifrenizi hatırlamıyorsanız Müşteri Paneli > Hizmetlerim > Yönet > Hesaplarım > Düzenle adımları takip edilerek şifreyi yenileyebilirsiniz.
Giden sunucu sayfasında Server address bölümünde Giden sunucu satırına nano.promail.com.tr sunucu adı yazılır. Authentication bölümünde bir değişiklik yapılmadan İleri butonuna tıklanır.
Yapılandırma Denemesi sayfasından gelen ve giden sunucu bağlantıları kontrol edilir. Her iki satırda da yeşil tik işaretleri görüldükten sonra İleri butonu ile devam edilir.
Eğer kırmızı çarpı işareti görünüyorsa aşağıdaki maddeler sırayla kontrol edilir.
- Müşteri Paneli > Hizmetlerim > Yönet > Webmail adımları takip edilerek veya https:nano.promail.com.tr adresine giderek webmail sayfasını açın.
- Kurulum yaptığınız e-posta adresi ile giriş yapın.
- Giriş yaparken “kullanıcı adı veya parolası yanlış” mesajı alınırsa şifre kontrolünü sağlayın. Bunun için Müşteri Paneli > Hizmetlerim > Yönet > Hesaplarım sayfasını açın ve kurulum yaptığınız e-posta adresinizi teyit ettikten sonra Düzenle alanından şifrenizi yenileyin.
- Webmail’e giriş yapıldıktan sonra Yeni butonuna tıklayarak herhangi bir e-posta adresine e-posta göndererek deneme yapın. E-posta iletilirse yanıtla diyerek cevap yazın ve yanıtlanan e-postanın posta kutusuna düştüğünü Webmail üzerinden kontrol edin. E-posta gönderme ve alma başarılı ise eM-Client üzerinde gelen ve giden sunucu alanlardaki Parola kısmını güncelleyerek işleme devam edin.
- E-posta alışverişi başarılı değilse DNS’ler eksik, yanlış girilmiş olabilir. Ya da DNS yapılandırma ayarlarınız global DNS sunucularına tam olarak yansımamış olabilir. Kayıtların girildiğine eminseniz bir süre bekleyerek e-posta alışverişini tekrar deneyebilirsiniz. DNS ayarlarınız oturunca e-posta gönderme ve alma başarılı bir şekilde gerçekleşecektir ve kuruluma kaldığınız yerden devam edebilirsiniz.
Hesap detayları sayfasında ad ve hesap adı bilgileri girilir. İleri butonu ile devam edilir.
Set up encryption bölümünde Continue without encryption seçilerek devam edilir.
Almost there! bölümünde avatar ve klasör konum ayarları yapılır. Son butonu ile POP3 kurulumu tamamlanmış olur.
POP3 (SSL) kurulumundaki gerekli portların kontrolü için Menü > Accounts penceresi açılır.
POP3 sekmesi açılır.
- Port alanında 995 yazılır.
- Güvenlik yöntemi Mutlaka SSL/TLS kullan seçilir.
- Gelen e-postaların bir kopyasının posta sunucusunda tutulmasını istiyorsanız Sunucu ayarları bölümünde Sunucuda iletilerin bir kopyasını sakla kutucuğu seçilir. Kaç gün kalacağı Sonrasında sunucudan sil değeri belirlenir.
SMTP sekmesi açılır.
- Port alanına 465 yazılır.
- Güvenlik yöntemi Mutlaka SSL/TLS kullan seçilir.
Sistem Kontrolü sekmesinde Sistemi Kontrol Et butonu ile ayarlarda sorun olup olmadığı kontrol edilir. POP3 ve SMTP alanında yeşil tik işareti varsa ayarlar doğru girilmiştir. Kırmız çarpı işareti görülürse yukarıda bahsedilen 5 maddelik liste sırayla kontrol edilir.
Not: SMTP kurulumunda Port kısmında alternatif olarak 587 de kullanılmaktadır. Eğer Sistem Kontrolü aşamasında SMTP bölümünde kırmızı çarpı işareti görülürse SMTP sekmesindeki Port bölümüne 587 yazılarak kontrol edilir.
Save & Close butonu ile yapılan değişiklikler kaydedilmiş olur. ProMail® e-posta adresinin eM-Client mail istemcisine POP3 (SSL) kurulumu tamamlanmış olur. Artık bu uygulama üzerinden e-postalarınızı SSL sertifikası ile gönderip alabilirsiniz.