ProMail Outlook 2016 IMAP Kurulumu
Outlook 2016 e-posta istemcisinde ProMail® kurumsal e-posta adresinizin IMAP protokolüyle nasıl kurulduğunu anlatacağız.
Outlook yapılandırması sırasında size lazım olacak bilgiler aşağıdaki gibi olacaktır.
- Kullanıcı Bilgileri (Ad Soyad Şirket E-posta adresi vb)
- Sunucu bilgileri (E-posta sunucu adresleriniz)
- Hesap Bilgileri (E-posta hesap adınız ve şifreniz)
- Diğer ayarlar (SMTP ve Bağlantı Port numaraları, TLS ayarları)
Bu bilgiler size üye kaydı için kullandığınız e-posta adresine mail olarak iletilmiştir. Ancak detaylı bir biçimde bu yazı içinde de aynı bilgilere ulaşabilirsiniz.
ProMail e-posta adresinizi Outlook 2016 programı üzerinden IMAP protokolü ile yönetmek için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:
ProMail® Outlook 2016 IMAP Kurulum Adımları
- 1. Adım; Öncelikle Outlook programını açılır; eğer ilk defa E-posta yapılandırması olacaksa program sizi otomatik kurulum ile yönlendirecektir. İleri butonuna basarak devam edin.
- 2. Adım; Bir E-posta hesabını bağlamak için Outlook’u kurmak istiyor musunuz? sorusuna Evet seçeneğini işaretleyerek İleri butonuna basılır.
- 3. Adım; Daha önceden bir kurulum yaptığınız Outlook programına yeni bir E-posta hesabı eklemek istiyorsanız, Outlook programı üzerinden Dosyalar > Hesap Ayarları > Yeni adımlarını takip ederek yeni hesap kurulumuna gelinir.
- 4. Adım; Elle kurulum veya ek sunucu türleri seçeneğini işaretleyerek İleri butonuna basılır.
- 5. Adım; Yeni Ekranda POP veya IMAP seçeneği işaretlenir ve İleri butonuna basılır.
- 6. Adım; Kullanıcı bilgileri bölümünde; E-postanızda görünmesini istediğiniz Ad ve Soyad bilgileri ile E-posta adresinizi girilir.
- 7. Adım; Sunucu bilgileri bölümünde; Hesap türünü IMAP olarak işaretlenir ve;
- Gelen Posta Sunucusu adresi Müşteri Paneli > Hostinglerim > Kurumsal E-posta Hosting > Yönet > E-posta Yapılandırması sayfasındaki gibi yazılır.
- Giden Posta Sunucusu adresi Müşteri Paneli > Hostinglerim > Kurumsal E-posta Hosting > Yönet > E-posta Yapılandırması sayfasındaki gibi yazılır
- 8. Adım; Oturum açma bilgileri bölümünde;
- Kullanıcı Adı bölümüne; E-posta adresi @ işareti ile birlikte yazılır
- Parola bölümüne; E-posta hesabınızın şifresi girilir.
- 9. Adım; Diğer ayarlar butonuna basılır.
- Genel > Posta Hesabı kısmına gelerek hesap için bir isim verilir.
- Giden sunucu sekmesinde önce Giden posta sunucum SMTP kimlik doğrulaması gerektiriyor seçeneği sonrasında ise Gelen posta sunucum ile aynı adı kullan seçeneği işaretlenir.
- 10. Adım; Gelişmiş sekmesine gelerek port yapılandırmaları tamamlanır. Ardından Tamam‘a tıklanır.
- Aşağıdaki şifreli bağlantı türünü kullan: SSL
- Gelen sunucusu (IMAP): 993
- Aşağıdaki şifreli bağlantı türünü kullan: SSL
- Giden sunucusu (SMTP): 465
- 11. Adım; Son olarak Hesap doğrulama işlemine geçelim. Hesap doğrulama için İleri butonuna basılır.
- 12. Adım; Hesap ayarlarını sına sekmesine gelerek ekran üzerinden Gelen ve Giden sunucularının doğru çalıştığından emin olunuz. Hesap oturum açma ve E-posta sınama işlemleri başarıyla tamamlandıysa Tamam diyerek işlem tamamlanır.
Son butonuna basarak kurulum işlemi tamamlanmış olur. Artık programı kullanmaya başlayabilir ve E-posta alışverişi yapabilirsiniz.
Outlook 2016 IMAP Kurulumu Sırasında Sorun mu Yaşıyorsunuz?
Hesap Ayarlarını Sına ekranında hata verirse aşağıdaki maddeleri sırayla kontrol edin. Kontroller tamamlandıktan sonra yeniden hesap ayarları sınaması yapın ve hataların ortadan kalktığına emin olduktan sonra IMAP kurulumunu tamamlayabilirsiniz.
- https://nano.promail.com.tr veya https://mail.alanadiniz.com üzerinden Webmail giriş sayfasını açın.
- Kurulum yaptığınız e-posta adresi ile giriş yapın.
- Giriş yaparken “kullanıcı adı veya parolası yanlış” mesajı alınırsa şifre kontrolü yapılır. Bunun için Müşteri Paneli > Hoizmetlerim> Yönet > Hesaplarım sayfası açılır. Kurulum yaptığınız e-posta adresini buradan kontrol edin. Hesap bilgilerini teyit ettikten sonra Düzenle alanından şifrenizi yenileyin.
- Webmail’e giriş yaptıktan sonra Yeni butonuna basarak herhangi bir e-posta adresine bir deneme e-posta gönderin. E-posta iletildikten sonra karşı hesaptan Yanıtla diyerek e-postanıza cevap verin. Yanıtlanan e-postanın Gelen Kutusu‘na düştüğünü Webmail üzerinden kontrol edin. E-posta gönderme ve alma başarılı ise Outlook 2016 ayarlarında Parola alanı güncelleyerek ve tekrar Hesap Ayarlarını Sına işlemi yapın.
- E-posta alışverişi başarılı değilse DNS bilgileri eksik girilmiş veya DNS yapılandırma ayarlarınız global DNS sunucu sistemine tam olarak yansımamış olabilir. Bu ayarlar en fazla 24-48 saat zaman geçtikten sonra düzelecektir.
- DNS’ler oturunca e-posta gönderme ve alma başarılı bir şekilde gerçekleşecektir ve kuruluma kaldığınız yerden devam edebilirsiniz
Tüm kontrollerinize rağmen hata almaya devam ediyorsanız müşteri hesabınızla giriş yaparak promail.com.tr destek ekibinden dilediğiniz zaman destek talep edebilirsiniz.